HeartBroken

Och nu när det har gått 3månader, såg jag honom inatt i drömmarna.
och hans vackra ögon och varma ord bränner in och tar sönder allt inuti och det finns ingenting någonstans att kasta att ta sönder, krossa.
istället faller jag bara ner. lät honom gå.
förlåt.
förlåtförlåt.

Man kan fastna i varandra
Ligga på en strand och kyssas till det blir en gyllene soluppgång
 Hoppa jämfota över vågor och luta sig fram och kyssas under parasollen
Man kan hålla varandra i handen, gnugga näsor, brottas i sanden så det sipprar in överallt
Ramla över ett dansgolv, allt är som vanligt (det måste vara det), vi älskade varandra (en kort stund)

Och sen-
klamra sig fast runt en rygg på morgonen, hålla sig så nära som det bara går
Andas tills man inte kan stå upp, vakna och gråta för att man älskar men vet att det inte fungerar
Och man kan vara riktigt elak, slå sönder honom, krossa någon blodig bränna sönder verbalt.
händerna runt halsen, bryta ihop och skrika förlåt för i helvete

Och då kommer han så nära, andas i nacken, säger men lämna mig inte då, var med mig. Jag vill vara med dig alltid alltid.

Och jag ville det. Vara nära. Älska och aldrig känna igen sig i sorgliga texter.

Förlåt. Förlåt förlåtförlåtförlåt.

Och sen vaknar jag och hela lakanen doftar honom.
 
och jag slänger en tallrik i golvet och ingen kommer och lägger sina händer runt min rygg.

och sedan lever jag på ingenting och läser dagböcker där det står jag hatar honom, för man har varit så arg men nu känner man bara som luft, eller som ingen luft alls
så jävla svårt att andas.


Du finns hos mig...Alltid.


SnowPatrol - Chasing Cars







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0