Du finns inte mer för mig, egentligen

Men det är slut på närhet och slut på tid,
alla förklaringar är förbrukade.
Och,
jag har tröttnat på hans begagnade ord,
som jag vet är rena lögner,
men jag smälter,
av värmen.

Det är just hettan och inte innebörden i lögnerna,
det är saknaden av närhet och inte saknaden av honom,
det är paniken när man inser att det är försent och det är absolut

                     inte han
                                 som jag vill ha.

Men ändå kan jag inte låta bli honom          

   Ibland tror jag att du ligger bredvid mig när jag vaknar,
för din doft har fortfarande inte lämnat mina sängkläder.
 förut var du allt
-nu är du inget
(Vart är du när jag behöver dig?)

Förlåt
- men jag hatar dig för att du aldrig vill försvinna....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0